Kapsyl nr 2 – Three Hearts Julöl

Publicerat: 2 december, 2015 i Okategoriserade

DSC_0473 (338x600)

Pytt i panna,gjord på lite överbliven fransyska, lite isterband och med stekt ägg. Det fick bli kvällens middag. Inte så dumt faktiskt. Fast, isterband i små bitar tenderar att bli ännu mindre bitar närd en steks. Lite åt färs-hållet. Men, smaken finns ju kvar. Jag stekte de olika sakerna separat, och i pannan med kött skvätte jag i en droppe ostronsås.

Hur som helst så lyfte jag på kapsylen och hittade en söt julöl. Gillar man söt öl, i stil med de starka Arboga eller Norrlands dynamit så gillar man även denna. Men, till denna mat fungerade den bra. Vill man ha “något att dricka” till julbordet så går väl denna lika bra som någon annan av de större bryggeriernas julöl. Men, vil man ha lite mera öl-smak att skölja ner Kalle Anka med så bör man kanske se sig om efter alternativ.

Vilken var det nu då? Jo, Three Hearts Julöl, 5,3 %.
Skulle jag testat den för första gången och fått gissa på styrkan så hade jag nog trott att den var på minst 6,5 %.

 

Kommentera

